Dag 6 & 7 - Reisverslag uit Safi, Marokko van Africare Robert, Sven, Mathijs, Zenzel - WaarBenJij.nu Dag 6 & 7 - Reisverslag uit Safi, Marokko van Africare Robert, Sven, Mathijs, Zenzel - WaarBenJij.nu

Dag 6 & 7

Door: Team Africare

Blijf op de hoogte en volg Africare

11 Februari 2014 | Marokko, Safi

Dag 7 & 8 team africare 8 & 9 februari

Gisteren hebben we Ifrane geslapen. Mooi dorp wat waarschijnlijk een rijker gedeelte van Marokko was. Mooie huizen en in het hotel prima voorzieningen. We zijn toch wel een beetje luxe paardjes en kiezen daarom liever nog voor een hotel. Het kan hier ’s nachts 5 graden vriezen dus achteraf een verstandige keuze geweest. Naast het hotel zat een restaurant waar we Marokkaans wilde eten. Couscous! Maar helaas was die op… Dus moesten we het doen met kant en klare afbakpizza’s.

De volgende ochtend vertrokken we richting de Koningsvallei. We hadden al een mooi gedeelte van Marokko gezien maar hoe verder we het binnenland in trekken hoe indrukwekkender het wordt. Het is niet heel vaak stil in de auto maar de route die we vandaag nemen maakt zelfs Zenzel voor zeker 10 minuten stil. Mathijs als piloot door de bergen en Zenzel als Dj voor een toepasselijk muziekje onder de rit. Eigenlijk kan je hier wel 300 km achter elkaar filmen. Dat hebben we dus ook gedaan (hehe). We hebben een laptop meegenomen dus alle filmpjes en foto’s kunnen we direct op de computer zetten. De tweede stop van vandaag was in een dorpje. De locals hier zijn ontzettend vriendelijk. Helaas is bier wat moeilijker te kopen hier. Marlies onze eigen Floortje Dessing houdt hier en daar een local aan die ons dan helpt om bier te vinden. Zonder bier heb je hier ook onwijs veel plezier maar met bier is altijd beter… De gids gaat vervolgens alle auto’s langs voor een presentje. Zakken drop, Cowboy hoed, sigaretten, pennen, ze zijn hier overal tevreden mee.

We hebben vervolgens in het dorpje crêpes gegeten bij een plaatselijk restaurantje. De schapenkoppen hingen op 20cm afstand achter je. De eigenaar van het restaurant pakte de schapenkoppen vast en trok met z’n vingers z’n mond open zo dat de schaap ook mee lachte op de foto. Vies maar wel hilarisch. Het is eigenlijk te zonde om op een laptop scherm te kijken dus we gaan weer even genieten van het uitzicht.

Het is inmiddels avond en zitten hier heerlijk op een camping tussen het Atlas gebergte en de Sahara vlak bij de grens van Algerije. Het weer is prima heerlijk, allen tenten zijn opgezet en Mathijs de kampeerkok heeft voor de verandering knakworsten met brood gemaakt. Het Atlas gebergte is echt een schitterend gebergte, je komt ogen tekort! De koningsvallei is ook prachtig. Ik weet niet naar welke koning deze vallei is vernoemd maar ik weet wel dat je niet zo maar een koning bent als zoiets naar je vernoemd wordt.

Morgen gaan we rijden richting Zargoza. Hopelijk wordt het net zo’n mooie rit als vandaag. De eerste dromedarissen zijn al gespot en de eerste kleine zandvlaktes ook! We genieten heel erg en hebben verassend veel Wifi in the dessert.

Adios maistro’s

Gr, Team africare Robert Vinke, Zenzel Broweleit, Mathijs van Heemst en NIET TE VERGETEN Sven van de Pol.

• 12 Februari 2014 - 00:25

Peter Vinke:

Manne, wat heerlijk om te lezen. Fijn dat jullie het zo goed hebben samen. We blijven jullie volgen. Gr Peter

• 12 Februari 2014 - 12:30

Henk Van Heemst:

Goed om weer wat van jullie te lezen, geniet ervan want er komen vast nog wel spannende dagen.
    Ben ook zeer benieuwd naar de foto`s,
    Blijf jullie volgen , veel geluk.

• 13 Februari 2014 - 10:11

Thea Verolme:

Fijn dat alles goed verloop, en jz als je in een hotel kan ga je toch niet in een tentje liggen.
    gr

Africare

Wij zijn team Afri-Care van het Automotive College te Nieuwegein. Ons team bestaat uit Sven van de Pol, Zenzel broweleit, Mathijs van Heemst en Robert Vinke. Wij hebben de kans om mee te doen met project Go For Africa! Omdat wij in ons laatste jaar van onze opleiding zitten, hebben wij de kans om dit project te gebruiken als afstudeerproject. Alle 4 volgen wij de opleiding: ”verkoopmanagement mobiliteitsbranche”. Wij lopen alle vier stage binnen een autobedrijf op de afdeling ”verkoop”. Zenzel Broweleit is de enige binnen onze groep met technische ervaring. Hij heeft hiervoor een opleiding tot autotechnicus afgerond. Wij gaan dagelijks een stukje schrijven. Elke dag zal iemand anders een stukje schrijven.

Actief sinds 21 Jan. 2014