Dag 1 en 2 - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Africare Robert, Sven, Mathijs, Zenzel - WaarBenJij.nu Dag 1 en 2 - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Africare Robert, Sven, Mathijs, Zenzel - WaarBenJij.nu

Dag 1 en 2

Door: Robert Vinke

Blijf op de hoogte en volg Africare

03 Februari 2014 | Spanje, Barcelona

3 februari, Team Africare dag 1 & 2

Na een redelijk emotioneel afscheid voor de meeste van ons, waren we eindelijk vertrokken vanuit Bakel. Deze ochtend kon voor ons niet snel genoeg gaan. Na een jaar lang uitgekeken te hebben naar deze trip en stageproject was het dan zo ver. Sven, Mathijs, Zenzel en ik vertrekken met de auto naar Gambia. Wat traantjes zijn er gelaten maar dat mocht de pret niet drukken. Zoals m’n moeder heeft gezegd; ‘’missen is ook een mooi iets’’.

Toch kwam het besef pas vandaag dat we echt on the road zijn richting Gambia. Vanaf Lyon is het weer al prima een graad of 14, fris windje maar wel al genieten geblazen. Ons vertrouwen in de bus wordt met de minuut groter. Wat een eindbaas op wielen. Eerste dag was eigenlijk een reis die we al 10x met onze ouders hebben gemaakt toen je vroeger op vakantie ging. Franse snelwegen, Payage, Kleffe broodjes bij de pomp maar wel super gezellig. Even is de brandweerwagen bij ons in het team verkeerd gereden. Hierdoor hebben we 30 minuten moeten wachten bij een pizza zaak op wielen (heerlijke pizza was het). Eenmaal aangekomen bij het hostel zijn we een hapje gaan eten en hebben we de route voor de volgende dag uitgestippeld.

Dag deux:

Heerlijke dag, half 8 ontbijten en half 9 vertrekken. Mathijs zei; Ik denk niet dat ik ooit zo vroeg ben opgestaan in 2014… Vandaag proberen we Barcalona te redden. Het is zo’n 950 km rijden en met een gemiddelde snelheid van 85 km per uur weten we niet zeker of het daadwerkelijk gaat lukken. Er zijn al enige problemen met de brandweerwagen. De luchtmassameter werkt niet zoals die hoort te werken dus moeten we af en toe langs de kant om de auto weer in orde te maken. Dit betekent in Jip en janneke taal dat ze geen vermogen hebben om een bergje op te klimmen en we dus met 60 km per uur de berg op moeten. We hebben allen tijd van de wereld dus voor ons niet zo’n heel groot probleem.

Doei. Gr Africare

• 04 Februari 2014 - 08:13

Ko:

Ha Robert en maten,

Ben jaloers zo'n mooie reis!

Veul plezier!!!!

Gr. Ko

PS je kan ook even langs de bakker voor een knapperig vers stokbroodje haha

• 04 Februari 2014 - 09:04

Henk V Heemst:

Goedemorgen kanjers,
    Klinkt allemaal harstikke goed.
    Goede reis en geniet er van

• 04 Februari 2014 - 10:04

Thea Verolme:

Nou jongens je bent al aardig op weg , en als je ergens weer vertrek kan je misschien wel vers
    brood mee nemen. Goede reis verder , xx

• 04 Februari 2014 - 12:38

Marloes Vinke:

Klinkt goed jongens!!

Hoop dat jullie af en toe een blog kunnen schrijven, want het is heel leuk om te lezen!

Enjoy! Marloes

• 04 Februari 2014 - 12:49

Peter:

Hi manne,
    Leuk van jullie te horen.
    Drive safe...
    Blijf schrijven he!
    gr Peter

• 04 Februari 2014 - 17:59

Gert Vinke N:

Mooi om dit allemaal te lezen. Hoop dat jullie veel plezier en een goede reis hebben. Blijf wel schrijven dan kunnen we jullie volgen. Groetjes, Gert en Els.

• 05 Februari 2014 - 14:24

Johan En Wanda Van Oeveren:

Beste jongens,
    Nogmaals een heel goede tijd gewenst. We zullen het even zonder jullie moeten doen op de voetbal.
    Ook namens het bestuur en alle leden van MSV en AV FLAKKEE veel plezier.

• 05 Februari 2014 - 21:08

Arie Hennie:

Van de brandweer moet je het wel hebben , veel plezier en veel kilometers
    liefs arie hennie

• 06 Februari 2014 - 18:35

Floor:

Hoi Mathijs en collega's,
    Goede reis verder hoop snel wat van jullie te lezen want we zijn benieuwd naar jullie nieuwe ervaringen.
    grt. Corma en Floor

Africare

Wij zijn team Afri-Care van het Automotive College te Nieuwegein. Ons team bestaat uit Sven van de Pol, Zenzel broweleit, Mathijs van Heemst en Robert Vinke. Wij hebben de kans om mee te doen met project Go For Africa! Omdat wij in ons laatste jaar van onze opleiding zitten, hebben wij de kans om dit project te gebruiken als afstudeerproject. Alle 4 volgen wij de opleiding: ”verkoopmanagement mobiliteitsbranche”. Wij lopen alle vier stage binnen een autobedrijf op de afdeling ”verkoop”. Zenzel Broweleit is de enige binnen onze groep met technische ervaring. Hij heeft hiervoor een opleiding tot autotechnicus afgerond. Wij gaan dagelijks een stukje schrijven. Elke dag zal iemand anders een stukje schrijven.

Actief sinds 21 Jan. 2014