Team africare Dag 25 maart tot 2 april, - Reisverslag uit Senegambia, Senegal van Africare Robert, Sven, Mathijs, Zenzel - WaarBenJij.nu Team africare Dag 25 maart tot 2 april, - Reisverslag uit Senegambia, Senegal van Africare Robert, Sven, Mathijs, Zenzel - WaarBenJij.nu

Team africare Dag 25 maart tot 2 april,

Door: Team africare

Blijf op de hoogte en volg Africare

09 April 2014 | Senegal, Senegambia

Team africare Dag 25 maart tot 2 april,

Helloo Helloo,

Hoe langer we hier verblijven hoe minder we te schrijven hebben. We zijn hier helemaal gesetteld en de abnormale en rare dingen die hier gebeuren horen inmiddels tot ons dagelijks leven. Denk hieraan stieren, varkens, geiten en mensen die plotseling de weg oversteken. Automobilisten die hun rijbewijs bij een pakje boter hebben gekregen. Het sextoerisme waar je niet aan ontkomt. De oudere mannen met veel te jongen vrouwtjes en andersom. Kortom te veel om op te noemen.

Één van de bijzondere dingen die we hebben gedaan afgelopen week is dat we naar Banjul geweest zijn. Sella onze marketing medewerkster vroeg of dat Sven en Robert mee gingen naar een gesprek met de bank. Dit omdat het een vertrouwelijke indruk geeft als er blanke mensen bij zijn en ze kunnen vertellen dat ze in samenwerking zijn met Go for Africa. Wij waren niet heel goed ingelicht wat we nu uiteindelijk gingen doen bij die bank. De dag voordat we gingen kregen we een raar contract voor ons neus gedrukt die we even moesten lezen. Na dit gelezen te hebben keken we elkaar aan en haalde onze schouders op.. We snapte er geen pepernoot van maar beetje improviseren, handje geven, vriendelijk lachen dat moest wel goed komen. Sella onze marketing medewerkster is als ze op kantoor zit niet heel erg productief. Slapen en muziek luisteren komen voor in haar dagelijkse werkzaamheden. Tot onze verbazing was ze buiten de deur niet op haar mondje gevallen. Op naar Banjul!

Na een bijzonder ritje en ruzie gehad te hebben met een politie agent waren we uiteindelijk aangekomen bij de bank. Na twee controles kwamen we aan in een ini mini baby kantoortje waar een vrij grote vent in zat. Dit kantoor was eigenlijk al te klein voor hem zelf maar de gentlemen ging staan en liet ons en onze Sella zitten. Na ons voorgesteld te hebben kwamen we er langzaam achter waarom we hier eigenlijk zaten. Wij moesten samen met Sella ervoor zorgen dat deze bank al zijn 30 personeel auto’s bij ons in onderhouden komen. Na een leuk gesprek en verteld hebben wat we hier doen is er een akkoord gegeven op het contract mits het bedrijf een rekening zou openen bij de bank. Hier waren wij heel blij mee. Sella liet ons het wagenpark zien hier stonden ongeveer 30 dikke SUV’s. Hopen maar dat wij nu ook kwaliteit kunnen garanderen! Vervolgens zijn we naar the ministery of trade geweest. Sella had wat koude verkoop aan de telefoon proberen te doen en werd vervolgens uitgenodigd om te komen praten. Helaas was deze man wat minder gezellig dan de man van de bank. Daar in tegen wel een groot kantoor met airco. Na ons voorgesteld te hebben begon de man met bellen tussen door zei die wat tegen Sella en zaten Sven en Robert er voor Jan met de korte achternaam in de airco te chillen. Uiteindelijk was hij niet diegene die over de contracten ging. Die gene die dat wel moest zijn was niet aanwezig. De (on) vriendelijke man zou het doorgeven aan zijn leidinggevende. Nadat Sella goed door gehamerd had om de telefoon nummers te krijgen, zijn wij weer richting Bakau gegaan.

Vrijdag hebben we ons operational plan gepresenteerd aan de werknemers. Daarin hebben we beschreven hoe het er bij een Europese garage aan toe gaat. Dit plan laten wij hier achter zodat ze hier altijd op terug kunnen vallen. Mathijs, Zenzel en Lars (die sinds kort ook bij ons in dienst is) hebben de medewerkers uitgelegd over het nut van servicebeurten en de APK checklisten. Na dit gepresenteerd te hebben zijn ze het direct in de praktijk gaan uitvoeren. Jan Huizinga heeft besloten dat allen auto’s die gedoneerd worden een volledig check krijgen voordat ze weg gegeven worden. Dit gaat gebeuren bij onze garage en de garage van onze mede reisgenoten Raymond en Jelmer. Bij ons zit natuurlijk het voordeel dat de auto gewassen wordt na zijn beurt.

Afgelopen weekend is het pand eindelijk geverfd. Het ziet er veel beter uit alleen hebben ze het ‘grondverf’ wel heel letterlijk genomen. De grond rondom het pand is inmiddels ook smurfenblauw. Volgend weekend schilderen ze de rest van het pand. Tot dus ver hebben we al veel positieve reacties gehad op het resultaat.

Volgende week laatste week en de week van de donatie van de auto’s. Wat ook inhoud dat dit ons ene laatste verslag is.

Tot de volgende en laatste keer Amigooooo’s

Caooii bello, Sven van de Pol, Robert Vinke, Zenzel Broweleit en Mathijs van Heemst

• 11 April 2014 - 13:06

Henk:

Hey mannen,
    Zit er nu toch echt bijna op, leuk om te horen dat het project zo goed verloopt.
    Nog even een paar daagjes "buffelen"en dan naar huis.
    Alvast een veilige terugreis toegwenst.

Ps. Ook hier lijkt het of sommige automobilisten hun rijbewijs bij de boter hebben gekocht.

Gr Henk

• 11 April 2014 - 14:46

Bep & Huib:

Hallo kerels,

Zo te lezen hebben jullie heel wat gedaan en meegemaakt, en wij hebben grote bewondering voor jullie.
    Nog een paar dagen en jullie missie zit er op, geniet er nog van en alvast een voorspoedige thuisreis gewenst.

P.S het zijn prachtige verslagen.

Bep & Huib
    Hellevoetsluis

Africare

Wij zijn team Afri-Care van het Automotive College te Nieuwegein. Ons team bestaat uit Sven van de Pol, Zenzel broweleit, Mathijs van Heemst en Robert Vinke. Wij hebben de kans om mee te doen met project Go For Africa! Omdat wij in ons laatste jaar van onze opleiding zitten, hebben wij de kans om dit project te gebruiken als afstudeerproject. Alle 4 volgen wij de opleiding: ”verkoopmanagement mobiliteitsbranche”. Wij lopen alle vier stage binnen een autobedrijf op de afdeling ”verkoop”. Zenzel Broweleit is de enige binnen onze groep met technische ervaring. Hij heeft hiervoor een opleiding tot autotechnicus afgerond. Wij gaan dagelijks een stukje schrijven. Elke dag zal iemand anders een stukje schrijven.

Actief sinds 21 Jan. 2014