Dag 10,11,12 & 13 - Reisverslag uit Tarfaya, Marokko van Africare Robert, Sven, Mathijs, Zenzel - WaarBenJij.nu Dag 10,11,12 & 13 - Reisverslag uit Tarfaya, Marokko van Africare Robert, Sven, Mathijs, Zenzel - WaarBenJij.nu

Dag 10,11,12 & 13

Door: Team Africare

Blijf op de hoogte en volg Africare

14 Februari 2014 | Marokko, Tarfaya

Team africare dag 10,11,12 & 13, 11,12,13 & 14 februari

Afgelopen dagen is er eigenlijk vrij weinig gebeurd.. Alleen een schitterend hoogte punt dat Sven van de Pol 12 februari oom is geworden!!!!!! Gefeliciteerd!

Dat is ook de reden dat we al deze dagen in één keer schrijven. Uiteraard veel gelachen maar vooral veel gereden. We rijden lange routes door de uitgestrekte westelijke Sahara. Soms lijkt het alsof je door de woestijn richting Las Vegas rijdt maar dan helaas niet uitkomt in een feestparadijs. Hier kom je uit in een vaak vervallen dorpje waar het om het dorp heen erg stinkt omdat het afval net buiten het dorp wordt gezet.

We hebben zeker niets te klagen hoor! Het land is schitterend en de mensen zijn vaak ontzettend vriendelijk. Het eten is gewoon prima en het weer is echt fantastisch. Er wordt veel gelezen in de auto en af en toe omhoog gekeken wanneer de piloot weer moet remmen voor een overstekende kameel (Drommedaris). We reden gisteren en vandaag langs de kust en dat is een erg mooi uitzicht voor diegene die het lezen een beetje zat is.

Helaas voor de vele vaste lezers is er niet veel spannends gebeurd. Vandaag proberen bij het Motel aan te komen waar we eigenlijk pas zaterdag moeten verzamelen.

Na 300 km stond daar eindelijk Motel Barbas! Een dag te vroeg maar goed, dan hebben we weer een dagje rust erbij. Hier moet de Transit geschorst worden om zondag door Mauritanië te touren in kolonne. Van hieruit worden we begeleid door het leger omdat het land nog steeds niet 100% veilig is voor toeristen. Wij hebben weer zin in een nieuw avontuur, sooooo Mauritanië here we come!

Jallaaa Team Africare, Robert Vinke, Mathijs van Heemst, Sven van de Pol

• 14 Februari 2014 - 20:17

Gert Vinke:

Stelletje woestijnratten, jullie maken tenminste nog eens wat mee. Jullie zullen het prettig vinden om een dagje te relaxen bij het hotel. Hopen dat jullie autootje het nog wel een poosje vol houd. Dat biertje hoe dat je er ook aankomt moet af en toe kunnen om de batterijen vol te houden. Rust even uit voor de volgende kilometers. Blijf schrijven dan kunnen we jullie blijven volgen.

Gert en Els.

• 16 Februari 2014 - 12:00

Leo En Lenie Stoutjesdijk:

Hoi mannen, hebben toch wel een zonnehoed op ? Pas op voor zonnesteek.

• 16 Februari 2014 - 17:33

Floor:

Beste avonturiers,
    Als ik zo jullie verslag lees verlangen jullie wel naar avontuur. Blijf scherp en let op dat het niet saai wordt, hetgeen volgens mij nooit kan tijdens jullie reis. Veel succes verder en vooral blijven genieten van alles. grt. Corma en Floor

• 19 Februari 2014 - 11:25

Bep & Huib V. Heemst:

Hallo Mathijs en andere globetrotters,

Jullie maken wel wat mee daar in de zandbak(ken).
    Maar ook veel leuke belevenissen, en de verslagen daarover zijn in een leuke stijl geschreven.
    We zullen zeker jullie blijven volgen.

Gr. van Bep & Huib

Africare

Wij zijn team Afri-Care van het Automotive College te Nieuwegein. Ons team bestaat uit Sven van de Pol, Zenzel broweleit, Mathijs van Heemst en Robert Vinke. Wij hebben de kans om mee te doen met project Go For Africa! Omdat wij in ons laatste jaar van onze opleiding zitten, hebben wij de kans om dit project te gebruiken als afstudeerproject. Alle 4 volgen wij de opleiding: ”verkoopmanagement mobiliteitsbranche”. Wij lopen alle vier stage binnen een autobedrijf op de afdeling ”verkoop”. Zenzel Broweleit is de enige binnen onze groep met technische ervaring. Hij heeft hiervoor een opleiding tot autotechnicus afgerond. Wij gaan dagelijks een stukje schrijven. Elke dag zal iemand anders een stukje schrijven.

Actief sinds 21 Jan. 2014