Dag 3 & 4 - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Africare Robert, Sven, Mathijs, Zenzel - WaarBenJij.nu Dag 3 & 4 - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Africare Robert, Sven, Mathijs, Zenzel - WaarBenJij.nu

Dag 3 & 4

Door: Sven van de Pol & Robert Vinke

Blijf op de hoogte en volg Africare

05 Februari 2014 | Spanje, Barcelona

Na een heerlijke overnachting in een hotel waren we rond een uur of 9 weer 'on the road'. Deze dag werd een dag van een hoop kilometers maken en hier en daar een pech geval. We vertrokken vanaf Barcelona naar La Carolina. Dit zou ongeveer een rit worden van 800 km. We proberen op deze dag zo veel mogelijk te rijden zodat we op dag 4, op ons gemak, de laatste rit in Europa te maken. De brandweer weet wel wat die weg geeft......Nadat Mathijs gezien had dat ze een lekke band hadden stonden we gezellig langs de snelweg. Hier hebben we genoten van het mooie koude weer maar het was goed voor het teamverband. De band werd verwisseld en we konden onze weg weer voort zetten naar La Carolina.

La Carolina was fantastisch. We vonden een mooi hotel en hebben een gezellige avond gehad met de groep. Toen we wakker werden was het even doorbijten maar het ontbijt heeft alles weer goed gemaakt. Na 3 kopjes koffie en 2 broodjes Serano ham waren we weer vol energie om de weg op te gaan (iets te veel energie). In de bus wordt hard meegezongen met elk liedje wat er maar op komt. De sfeer is goed en we genieten enorm ondanks de regen die we hebben. De temperatuur word beter maar het weer wordt slechter. Niet echt Zuid-Spanje!

Vandaag aangekomen bij het zuidelijkste puntje van Spanje. Prima hotel waar we met allen auto's van GFA moeten verzamelen. Toen we de spullen uit onze bus gingen halen bleek dat de achterdeur in geen mogelijkheid meer open ging. Gelukkig hebben we er een tussenschot in gebouwd zodat we er niet van binnen uit bij kunnen komen! Na een worsteling van verschillende technische mensen waren we tot de conclusie gekomen dat de deur onmogelijk open zou gaan. We zijn hierdoor op zoek gegaan naar een garage in de buurt en hebben die in eerste instantie niet gevonden. Toen de vriendelijke Spanjaard ons doorverwees naar een andere garage zijn we vol vertrouwen die richting op gereden. Hier kwamen we aan bij iets wat alles leek behalve een garage. Gelukkig was Jesús daar.. Beter bekend als Beunhaaseindbaas van Spanje. Ze gingen met macht en man aan de slag om de deur voor ons te openen. Na 75 minuten en veel geweld was het eindelijk zo ver! Jesús had de deur geopend. Het was te mooi om waar te zijn maar toen kwamen we er achter dat die ook weer gesloten moest worden.

Jesús zou Jesús niet zijn als die daar ook een oplossing voor had.. Met een ijzeren ketting en een gat hier en daar, had hij een oplossing gevonden en konden wij weer veilig op weg. De vriendelijke man kon geen geld aannemen omdat wij vrijwilligers werk gaan doen in Gambia. Na het aanbieden van bier en M&M's zijn wij door onze verkooptechniek tot een overeenstemming gekomen.

Morgen met de boot naar Marokko en gaan we als groep voor het eerst kamperen. Dat wordt even afzien na al die luxe hotels maar is wel beter voor de portemonnee. We hebben enorm veel zin om Europa uit te gaan en Afrika te ontdekken.

Het kan even duren voor ons volgende verslag maaaaaaaar als de mogelijkheid er is horen jullie direct van ons.

Coai, Sven van de Pol, Robert Vinke, Zenzel Broweleit en Mathijs van Heemst

• 06 Februari 2014 - 08:51

Laura:

nou jongens, de eerste avonturen hebben jullie al binnen! haha.

• 06 Februari 2014 - 16:04

Stichting Topsport MSV En AV Flakkee:

Goede reis en veel succes namens bestuur Stichting Topsport.

p.s. waar zit onze ( beloofde ) sticker op de bus. We zien hem niet op de foto's, maar misschien kijken we niet goed.

• 06 Februari 2014 - 18:56

Marleen:

Wat een avontuur hebben jullie weer meegemaakt en vast niet het laatste ben ik bang. Superleuk verslag. Ondertussen zijn jullie al in Marokko.Hoop snel weer wat te horen.

• 06 Februari 2014 - 21:13

Gert Vinke:

Leuk weer wat te lezen van jullie. Hoop dat jullie een goede overtocht hebben. En ja camperen is weer wat anders dan in zo,'n luxe hotel. Maar zoals je al zei beter voor de portemonnee. Goede reis verder boys.

Groetjes, Gert en Els.

• 07 Februari 2014 - 21:31

Robert Vinke :

Stikker zit erop hoor stichting topsport!
    Één van de stikkers waar we het meest trots op zijn.
    Een mooie foto ervan volgt nog!

Africare

Wij zijn team Afri-Care van het Automotive College te Nieuwegein. Ons team bestaat uit Sven van de Pol, Zenzel broweleit, Mathijs van Heemst en Robert Vinke. Wij hebben de kans om mee te doen met project Go For Africa! Omdat wij in ons laatste jaar van onze opleiding zitten, hebben wij de kans om dit project te gebruiken als afstudeerproject. Alle 4 volgen wij de opleiding: ”verkoopmanagement mobiliteitsbranche”. Wij lopen alle vier stage binnen een autobedrijf op de afdeling ”verkoop”. Zenzel Broweleit is de enige binnen onze groep met technische ervaring. Hij heeft hiervoor een opleiding tot autotechnicus afgerond. Wij gaan dagelijks een stukje schrijven. Elke dag zal iemand anders een stukje schrijven.

Actief sinds 21 Jan. 2014